Kotokirkon kulmakivet

Kotokirkon toiminnassa on neljä kulmakiveä: evankeliumien sanoma, vakaa talous, motivoitunut henkilöstö ja kestävä tulevaisuus.

Näitä vahvistaen haluamme rakentaa seurakunnan toimintaa.

Kangasalan seurakunta tulisi tuntea välittävänä, avoimesti lähestyttävänä yhteisönä, jonka työntekijät on helppo kohdata. Tässä auttavat moninaiset toimintamuodot koko seurakunnan alueella.

Talous tulee pitää vahvana ja ennen kuin kirkollisveroja kenties korotetaan, tulee huolella tarkastella nykytoimintojen tehostamista. Lähimmäisistä pidämme huolta ja siksi näemme diakonisen avustustoiminnan tärkeänä. Haluamme uskoa tulevaisuuteen, joka selviää ilmastonmuutoksesta meidän sukupolviemme kestävien ratkaisujen avulla.

Seurakunnan toiminta pohjautuu strategiaan ja toimintasuunnitelmiin. Niistä päätettäessä pohditaan, miten kristillinen ilosanoma ja toivon viesti tavoittaisivat Kangasalla mahdollisimman monet. Missä, milloin, miten ja kenen toimesta? Vapaaehtoistyön merkitys kasvaa ja sille on löydettävä luonteva tapa ja tukemisen eri muodot. Yhteiskunnassa leviävä uskontojen vastainen aalto on pyrittävä kääntämään täällä uskomisen sallivaksi ja hyväksyväksi.